10 wyjątkowych miejsc noclegowych w Europie – subiektywny przewodnik, Cz. I

Bardzo często dostaję od Was zapytania odnośnie miejsc do których jeździmy. Pytacie o hotele bądź pensjonaty, które odwiedzamy. Dopytujecie o szczegóły takie jak lokalizacja, cena czy atrakcje dla dzieci w danym miejscu. Tym wpisem myślę, że rozjaśnię Wam temat i odpowiem w nim na wszelkie pytania. Jeżeli czegoś jeszcze tutaj nie ma, piszcie!

Czym kierujemy się przy wyborze noclegów?

W naszym domu sprawa wygląda następująco. Wyszukiwaniem miejsc do spania zajmuje się Tomek. Chociaż nie, przepraszam! Miałam swój debiut w zeszłym roku i znalazłam dwa godne polecenia miejsca. Pierwszym był apartament na Wisłą w Krakowie, a potem loft w NY (polecany zresztą przez Anię z Mammamija). Czym się kierujemy przy wyborze? Dla mnie na początku ważnych było dosłownie kilka aspektów takich jak czystość, łazienka w pokoju, ciepła woda w kranie i aspekt dotyczący wielkości obiektu, nie lubię hoteli molochów, a takie niestety oferują nam biura podróży. No dobra, mam bzika jeszcze na punkcie ręczników, nie znoszę tych szorstkich, które nie widziały płynu do płukania.

Odkąd jest Mikołaj ważny też jest dla mnie kącik w postaci aneksu. Nie zaraz taki z kuchnią, ale np. z mini lodówką do której mogę włożyć owoc lub warzywo i czajnikiem na ewentualną ciepłą herbatę. Tomek jest mocno wymagającym konsumentem lubi większy luksus;) Wi-fi w pokoju, klimatyzacja, basen i tym podobne udogodnienia. Często szukamy hoteli ze śniadaniem w pakiecie. Dla Mikołaja celebrowanie hotelowych śniadań to punkt obowiązkowy, dla nas wypicie porannej kawy z ekspresu też daje sporo przyjemności i power na początek dnia. Pozostałe posiłki jemy już na mieście. Oczywiście jeżeli śniadania kosztują krocie i taniej jest zjeść na mieście, idziemy w miasto!

Gdzie szukamy noclegów?

Jak tylko zasiadamy do komputera pierwsze, co wpisujemy to oczywiście BOOKING.COM , coraz częściej też za moją namową zaglądamy do AIRBNB, naprawdę można znaleźć perełki! Oczywiście ważna jest też lokalizacja. Jeżeli lecimy na plażowanie szukamy miejsc w niewielkiej odległości od morza czy oceanu. Jeżeli to wyprawa stricte związana ze zwiedzaniem miasta w niedalekiej odległości od centrum czy najbliższej stacji metra. Jak wiecie podróżujemy na własną rękę, bez biur podróży, więc sprawdzamy też odległości lotnisko -> hotel. Oczywiście nie zawsze to, co w ofercie jest zgodne z rzeczywistością na miejscu. Pamiętam naszą podróż poślubną, wtedy jeszcze lecieliśmy z biura i dostaliśmy na Majorce pokój z widokiem na mury:D  Oczywiście dzień później wymieniono nam na inny, ale w takich sytuacjach warto walczyć o swoje. Szczególną czujność należy zachować w przypadku podróży w dziećmi. Nie da się wszystkiego przewidzieć, ale cały czas trzeba zachowywać zdrowy rozsądek. Podczas ostatniej podróży dostaliśmy dla Mikołaja taki fotelik, że nawet nie chciałam sobie wyobrażać co byłoby gdybyśmy musieli mocniej zahamować. Wymienialiśmy go do tego momentu aż spełnił nasze oczekiwania. Wcześniej zabieraliśmy swój fotelik, ale od kilku wypraw nie chce nam się go targać. To w przypadku wypożyczania auta. O wszystko zawsze warto pytać!

Dziś pokażę Wam pierwsze 1o miejsc godnych polecenia, sprawdzonych przez nas, które zrobiły na nas dobre wrażenie i do których bywa, że wracamy. Każdy z hoteli oceniłam według subiektywnej oceny od 1 do 5.

1. Dubrownik (Chorwacja) Hotel Adria

W tym hotelu byliśmy w 2012 roku, kiedy byłam w ciąży z Mikołajem. Sam hotel nie zachwyca designem, ale widok z okna jet obłędny! Pamiętam do dziś jak siedziałam i wgapiałam się na kolejne wpływające do portu wycieczkowce. Położony jest kilkanaście minut spacerem od plaży. Usytuowany w dzielnicy Gruž, zaledwie 2,5 km od Starego Miasta w Dubrowniku. Obiekt zapewnia bezpłatny bezprzewodowy dostęp do Internetu oraz bezpłatny parking.

• widok
  • bezpłatny parking
  • kryty basen (nie korzystaliśmy, ale ma sporo dobrych opinii)

2. PARYŻ (Francja), Holiday Inn Express

Paryż odwiedziliśmy w październiku 2009 roku. Wtedy nasze doświadczenie w wyszukiwaniu hoteli było na poziomie marnym. Nie mniej ten hotel był strzałem w 10! Pięknie położony, w pobliżu stacji metra. Wyborne śniadania, piękny taras na którym można wypić poranną kawę i fajny design samego obiektu. Hotel oddalony jest o zaledwie 5 minut spacerem od stacji metra Riquet, która zapewnia bezpośrednie połączenia do Luwru i gmachu Opera Garnier.

• śniadania
  • taras
  • klimatyzacja

3. LUKSEMBURG Novotel Suites Luxembourg

Spaliśmy w nim w 2015 roku przy okazji rajdu. To hotel, który na tamten moment mocno wbił mi się w pamięć gdyż mocno zachwycał swoim designem. Położony w ciekawym miejscu, wśród nowoczesnych biurowców, ciekawie wpisuje się w dzielnicę. Blisko centrum, przy głównej drodze. Cena każdego z przestronnych apartamentów obejmuje dostęp do Internetu przez szybkie łącze, krajowe połączenia telefoniczne, filmy i muzykę na życzenie oraz zestaw multimedialny.

• bibliotekę
  • centrum fitness
  • darmowe masaże w czwartki

4. OLBIA (Sardynia) DoubleTree By Hilton Olbia

W tym hotelu w czerwcu będziemy spać drugi raz. No dobrze, to trochę moloch, jednak kompletnie nie dało się tego wyczuć. Dwa lata temu była tam garstka turystów. Może dlatego, że nie jest usytuowany bezpośrednio w okolicy plaż. My za każdym razem wypożyczamy auto, więc do plaży Liscia Ruja jechaliśmy może 20 minut. Do centrum spacerem jest dobre 15 – 2o minut. Dobre jedzenie w hotelowej restauracji. Fajny design lobby.

• design
  • pyszne śniadania
  • dobre dania w hotelowej restauracji
  • spore balkony w pokojach
  • bezpłatny basen

5. ZADAR (Chorwacja) Villa Diana Zadar

Bardzo miło wspominam to miejsce. W ogóle jak wybieracie się do Chorwacji mocno polecam Wam zatrzymać się chociaż na jeden dzień w Zadarze. Dźwięk Organów Morskich mam w pamięci do dziś. Villa Diana to klimatyczne, kameralne miejsce. Położone zaledwie 20 minut spacerem od Starego Miasta w Zadarze. Większość z pokojów dysponuje tarasem lub balkonem. W każdym pokoju zapewniono przybory kuchenne i lodówkę, a apartamenty dysponują w pełni wyposażoną kuchnią ze zmywarką do naczyń. Pokoje i apartamenty oferują też łazienkę z bezpłatnym zestawem kosmetyków i suszarką do włosów.

• klimat miejsca
  • dostępny sprzęt do grillowania
  • wyposażenie pokojów
  • bezpłatny parking

6. ALGARVE (Portugalia) EPIC SANA Algarve

Zawsze powtarzam, że to najlepszy hotel pod każdym względem w jakim byliśmy do tej pory, a byliśmy tam już dwa razy i mamy plan na przyszły rok. Znakomita obsługa, najlepsze pod słońcem śniadania i kolacje. Położony na skarpie, dojście do plaży prostu z hotelu po wyjątkowo pięknym podeście. Polecam każdemu, kto wybiera się do Portugalii. Małe baseny dla najmłodszych, beach bar z przepysznymi lunchami i drinkami. Nasze zdjęcia możecie zobaczyć tutaj i tutaj

• położenie
  • obsługę
  • dojście do plaży
  • piękne i wyposażone pokoje
  • wyjątkowe śniadania i tematyczne kolacje
  • beach bar przy basenach z przemiłą obsługą
  • wielkie tarasy w każdym pokoju
  • genialne place zabaw dla dzieci
  • różnorodne miejsce na wypoczynek na całym obszarze hotelu
  • mnóstwo zadbanej zieleni

7. LIZBONA (Portugalia) EPIC SANA Lisboa Hotel

Epic Sana ma swoje hotele w kilku miejscach w Portugalii, więc ten sam hotel polecam Wam też w Lizbonie. Ten am standard, ale ciut inne wnętrza. Taka sama genialna obsługa, każdego gościa witają portugalskimi słodkościami i napojami. Śniadania są na tak wysokim poziomie i smakują tak dobrze, że chciałoby się siedzieć na nich pół dnia.

• lokalizacja
  • wspaniały beach bar i baen na dachu
  • piękne i wyposażone pokoje
  • wyjątkowe śniadania i tematyczne kolacje
  • widok z okien

8. LIZBONA (Portugalia) Lux Lisboa Park

W Lizbonie przetestowaliśmy jeszcze dwa inne hotele. Pierwszym z nich był właśnie Lux Lisboa Park. Znów duży plus za design i obłędne śniadania. Portugalia bije na głowę inne europejskie miasta właśnie w tym względzie;) Tętniąca życiem dzielnica Bairro Alto, dzielnica Pombaline w centrum miasta oraz zabytkowa dzielnica Alfama oddalone są od obiektu o 2,5 km. Po drugiej stronie parku Edwarda VII, 900 metrów od budynku, znajduje się centrum handlowe El Corte Inglés oraz Muzeum Gulbenkiana z pięknym ogrodem. Stacja kolejowa Campolide usytuowana jest 1,4 km, a międzynarodowe lotnisko w Lizbonie – 6 km od obiektu Lux ​​Lisboa Park.

• śniadania
  • design
  • obsługę

Ocena: ♥♥♥♥♥

9. Ovar (Portugalia) Furadouro Boutique Hotel Beach & SPA

Na samą myśl o tym hotelu mam piękne wspomnienia. To hotel w którego łóżkach zasypiasz i słyszysz szum Atlantyku. A wszystko to za sprawą tego, że obiekt jest usytuowany na przeciwko plaży, cudownej plaży! Hotel Furadouro Boutique & Beach & Spa oddalony jest o zaledwie 3 km od miejscowości Ovar. Personel recepcji chętnie pomoże w organizacji takich atrakcji, jak surfing i kite-surfing.

• design pokojów
  • basem
  • kameralny klimat
  • bardzo dobre śniadania

10. Nicea (Francja) AC Hotel Nice by Marriott

Ostatni z naszych top 10. To hotel w którym spaliśmy w tym roku. Położony w genialnym miejscu, bo spacerem minutę od plaży. Zlokalizowany obok Promenady Anglików, którą można spacerować godzinami. Usytuowany 1,6 km od nicejskiej starówki. Dysponuje on tarasem na dachu z fantastycznym widokiem na okolicę i czynnym w sezonie basenem z podgrzewaną wodą. W hotelowym salonie można korzystać z bezpłatnego WiFi. W pokojach WiFi jest zaś oferowane za dodatkową opłatą, tutaj duży minus. Naszą relację możecie zobaczyć tutaj

• przestronne pokoju
  • obfite i smaczne śniadania
  • w razie nagłego głodu bardzo dobre dania hotelowe

Ocena: ♥

Jeżeli chcesz podzielić się tym wpisem ze znajomymi możesz udostępnić go na swojej tablicy  klik lub po prostu polubić go  klik

Polecam zajrzeć też tutaj

• Marta

Bardzo przydatny wpis!

• Justyna Szmuc

Piękne są te wnętrza 🙂

• Sonia Dynarska

Szkoda, że nie przedstawiłaś cen. BTW, bardzo spodobała mi się miejscówka w Paryżu. Jestem właśnie na etapie szukania czegoś fajnego w przystępnej cenie, więc wezmę pod uwagę 🙂

• Podlinkowałam każde miejsce, ale ceny na booking stale się wahają w zależności od terminów i wielu innych czynników;) Paryska miejscówka faktycznie bardzo klimatyczna:)