Wielki Kanion z dzieckiem czyli wielkie drżenie nóg

Będąc w Zachodniej części Stanów trzeba zboczyć w stronę Wielkiego Kanionu. Park Narodowy Wielkiego Kanionu znajduje się w Stanie Arizona. Z Las Vegas to ponad 400 km trasa. My Grand Kanion zostawiliśmy sobie na sam koniec naszego pobytu w Zachodniej części Stanów. Ruszyliśmy w jego stronę po dniu spędzonym w Monument Valley.

Na miejscu w hotelu przywitała nas bardzo niska temperatura. Wieczorem było 10 stopni, a w nocy temperatura spadła do -2 co po wielu dniach podróżowania w upale było dla nas doświadczeniem mocno dziwnym.

ZWIEDZANIE

Do Narodowego Parku Wielkiego Kanionu jak wspomniałam wjechaliśmy wieczorem, kręte drogi, jelenie przechadzające się obok nas towarzyszyły nam całą drogę. Do Parku wjechaliśmy samochodem, zapłaciliśmy 25$ za pojazd z pasażerami na pokładzie, ważny był bodajże 3 dni, więc cena jet naprawdę bardzo spoko. Baza noclegowa na terenie Parku jest mocno rozbudowana. My spaliśmy w hotelu Grand Kanion, mega obłędny, ze zwierzyną w środku, niesamowicie w klimacie Parku. Po parku poruszaliśmy się autem. Kursują też bezpłatne autobusy.

My zobaczyliśmy kilka naprawdę niesamowitych punktów widokowych. Myślę, że ze spokojem jeden dzień to optymalny czas żeby nacieszyć oko widokami. Muszę Wam napisać, że, kiedy pierwszy raz stanęłam nad tym arcydziełem przyrody zamarłam. Możecie obejrzeć moje zdjęcia i miliony innych i żadne nie odda tego, co człowiek czuje, kiedy staje oko w oko z tak obłędnie zapierającą dech w piersiach przestrzenią.

Pisałam Wam na IG kiedy byliśmy w Parku, że czułam się totalnie zestresowana. Cały czas któreś z nas trzymało Mikołaja za rękę, bo tarasy widokowe są w miarę bezpieczne, ale zaraz kilka kroków dalej były tak przerażające przepaście, że miałam nogi z waty. Ludzie robią sobie zdjęcia życia na jednym z głazów tuż nad wielkim rowem. Nie dziwię się, że odwaga, którą ja nazywam po prostu głupotą zbiera żniwo i rocznie ginie tam przeciętnie 12 osób.

Krótko o Parku

Park leży w północnej części stanu Arizona, jego powierzchnia  wynosi 4 926,66 km² i obejmuje Wielki Kanion Kolorado – przełom rzeki Kolorado, uważany za jeden z naturalnych cudów świata. Teren parku zamieszkuje ok. 355 gatunków ptaków, 89 gatunków ssaków, 47 gatunków gadów, 9 gatunków płazów, 17 gatunków ryb. Wow, prawda?

Swoje istnienie zawdzięcza rzece Kolorado, która przez miliony lat drążyła go w Płaskowyżu Kolorado, przebijając się przez kolejne warstwy piaskowców, wapieni, łupków i granitów. Najstarsze skały wewnątrz Wielkiego Kanionu pochodzą sprzed niemal dwóch miliardów lat. Dzisiaj nad krawędzią Wielkiego Kanionu staje co roku kilka milionów turystów. Ogromna przestrzeń zapiera dech w piersiach. Szerokość Wielkiego Kanionu oglądanego z południowej krawędzi wynosi w zależności od punktu pomiaru od 13 do 26 kilometrów. Wielki Kanion nigdy nie wygląda tak samo. Słońce i cienie chmur powodują, że barwy ziemi ciągle się zmieniają – od czerni i brązu po błękit i mocną czerwień.

Popularne punkty widokowe

• Sklep/muzeum Indian Navajo “Tusayan”